15 Haziran 2010 Salı

HAYATA BİR YUMRUK


Çocukken de, yaşıtlarıma göre iriydim. Arkadaşlarımın, korkusunu, pek de bana bulaşmak istemediklerini hissederdim. Çocukluk ya, zaman zaman bunu kendi hesabıma kullandığım da olurdu.

Yine de, ne zaman oyun amaçlı ya da ciddi bir şekilde biriyle kapışacak olsam, yumruklarımı kullanmazdım. Karşımdakine tokat, çelme ve güreşimsi hareketlerle girişirdim. Bunun tek sebebi, insanlara yumruk attığımda, özellikle yüzlerine yumruk attığımda öleceklerini sanmamdı. Bu, arkadaşlarımın "Koray adamı bir vuruşta gebertir valla!" demelerinin mecazi anlamı dışında, gerçek anlamına inanmamdan kaynaklanırdı. onlar böyle söyledikleri için ben de kimseyi öldürmemek, katil olmamak için yumruk kullanmadım.

Ne zaman, suratıma esaslı bir yumruk yedim, işte o zaman anladım ki, insan çabucak ölmüyor. Bu tecrübe sonrası ne zaman kendimi savunmam gerekse yumruklarımı kullanmaktan geri durmadım.

Çevremde bir sürü insan görüyorum: Dertleri, tasaları, kafalarına taktıkları irili ufaklı bir sürü şey... Biri sevgilisinden, biri patronundan, öteki de ebeveynlerinden şikayetçi...

Ama hiç konuşulmuyor, diyalog kurulmuyor, hem de kötü bir niyetle yapılmıyor bu, tek sebep "Ya, bunu söylersem karşımdaki üzülür, kırılır, darılır..." oluyor. Böyle düşündükleri için insanlar kendilerine acı çektiriyor.

Ama hayat ve o hayatı oluşturan çevremiz bu kadar kırılgan değil. Bir şeyleri düzeltmek, çevremizdekileri, yaşadığımız hayatı iyileştirmek için bir yumruk iyi gelebilir. Bunu yapın, kimsenin, bazı şeyleri kaldırmakta sandığınız kadar zorlanmadığını göreceksiniz.

Hayata bir yumruk: Düzeltmek ve kararlı durabilmek için gerekiyor bazen. Söyleyeceğinizi cesurca ama karşıdakinin kaldırabileceği ölçüyü tutturarak söylemek, onu iyi değerlendirmiş olmaktan geçer. Bu dahi, birçok ilişkide insanların, karşılarındakine vermekten imtina ettikleri türden bir emektir. Bundan korkmayın. Bu hayatı taşıyorsunuz, onu siz yaratıp kurguladınız, çevrenizdekilerin bir çoğunu sizler belirlediniz. Hangi yumruğu, nasıl atacağınızı sizden iyi kimse bilemez.

Vurun!

Hiç yorum yok: