3 gün önce (20 Haziran 2013) günü, Body Shop'tan bir roll on aldım. Üstündeki etikette 19.50 olan fiyat, kasada 21.50 olarak gözüktü.
Görsel koymaya gelince mutlu çalışan bulmak kolay :) |
Bilindiği gibi, tüketici hakları gereği, bir ürünün etiketindeki fiyat kasada da geçerlidir. Bir zam olmuşsa da, onu etikete yansıtmamak şirketin hatasıdır ve şirket tüketiciye bu ürünü, etiket fiyatı üzerinden vermek zorundadır.
Ben bu konuyu hatırlatınca kasadaki arkadaş, amiri olduğunu tahmin ettiğim bir başkasını çağırdı. Bu gelen şahıs, kasanın bu ürünü etiket fiyatıyla okumayacağını söyledi. Hemen arkasından da, " eğer size böyle indirimli verirsek aradaki farkı bu arkadaştan keseceğiz." dedi.
Sevgili amirin, iki liralık fark için arkadaşını öne sürmesini bir kenara bırakmak mümkün mü?
Onun ve koskoca(!) Body Shop'un yaptığını ben yapmayayım, çalışanına, ona emeğiyle değer kazandırana layık gördüğü muameleyi, insan olmanın gereği olarak, ben yapmayayım dedim ve ısrarımdan vazgeçerek iki lira farkla ödemeyi yaptım.
Ama amir gidince o çalışan arkadaşa, "Amiriniz sizi müşterinin önüne attı, şimdi nasıl hissediyorsunuz?" demekten de kendimi alamadım. Fakaaaaat!
O amir, bunu kafasına göre söylemedi heralde. Demek ki Body Shop'un böyle bir uygulaması var, ve amirin tek hatası, bu durumu kendini rahatça kurtarmak için dışardan biri olan müşteriye açık etmesiydi.
İnsan kaynaklarının sloganıyla uygulama pek örtüşmüyor.. |
Durumu daha da açıklığa kavuşturmak için Body Shop'un sitesinde bir iletişim bilgisine ulaşmaya çalışırken, insan kaynakları bölümünde gördüğüm slogandaki çelişki ve sitedeki telefon numarasından hiçbir yere ulaşamam beni bu yazıyı yazmaya itti.
Kozmetik ürünleri üreten Body Shop, hayvanlar üzerinde deney yapmayan firmalarla çalışmayı tercih etmesi sebebiyle dikkat çekici. Ancak aynı özeni çalışanları için de göstermiyor olsa gerek ki, iki lirayı bile çalışanından kesebilecek tıynette. Ne de olsa, büyük(!) marka olmak kolay değil.
Ancak çalışanına bu muameleyi reva gören bir firmanın, hayvanlar konusunda ne kadar samimi olduğunu an itibariyle sorgulamaya başladım (Bu konuda bilgilendikçe buradan paylaşacağım).
Daha önceki Temiz Marka Olabilir mi? adlı yazımda dikkat çektiğim nokta, Body Shop için ne kadar geçerli hep birlikte göreceğiz.
Koray Onur
4 yorum:
merhaba,
tesadüfen gördüm yazınızı. benim de bir kampanyada kandırılma durumum oldu ve çok kızgınım gerçekten kendilerine. ülkemizde malum tüketici haklarının sınırlılığı yüzünden kazıklandığımla kaldım. ama bunu herkese duyurmak istiyorum aslında.
Sevgili Gökçe Metin.
Burada yazımı gören body shop yetkilileri benimle hemen iletişime geçtiler ve bir de konuyla ilgili bir yazı yolladilar. Yazıyı şu adreste bulabilirsiniz : http://muharrir.blogspot.com/2013/07/body-shopun-yazima-cevabi.html?m=1
Eğer firmayla internet sitesinden iletişime geçer ve derdinizi anlatirsaniz cozum arayacaklarini saniyorum. Eğer ulasamayacak olursanız ben de yardımcı olmaya çalışırım.
bende bir zamanlar body shop calisaniydim ne yazikki...
ne yazikki diyorum çünkü butun diger buyuk(!)sirketler gibi bu da calisani degersiz goruyor giderse gitsin yerine nasil olsa birini buluruz mantigiyla hareket ediliyor.
kariyer deseniz hak getire icerden yukselmek cok zor disardan isi bilmeyeni aliyorlar..
velhasil kelam siz stadyumun ortasindaki futbol topuna sahit olmussunuz peki ya ezilen cimenler?
Malesef "kurumsal firmalar" kurum olmanın gereğini genelde çalışan üzerinde denemeye meyilliler. Bu benim başıma gelen olayda daha çok firma değil şef pozisyonundaki çalışanın tutumu sıkıntılıydı. Bunu firmayla yaptığım görüşmelerde anladım. Ama elbette siz de birçok sorun yaşamışsınızdır. Belki siz de onları paylaşırsınız böylece şeffaf bir ortam yaratılmış olur. Yine de açıklamak istemezseniz bana mail ile bilgi verebilirsiniz.
Yorum Gönder